A vállalat terjeszkedése

Mindig az élen 
Itt, az OBI-nál mindnyájan arra törekszünk, hogy az újításokban élen járva, a versenytársakat túlteljesítve vezető helyre törjünk a barkácsáruk kiskereskedelmi forgalmazásában. A világ bármely pontján jelenik meg az OBI, mindenütt élen jár a barkácsáruk forgalmazásában, és piacvezető szerepre tör. Áruválasztékunk, áruházformánk és vásárlóink kiszolgálása mindig irányadó mintaként szolgál a piacon.

 

Mi az OBI? 
Az OBI Európa vezető barkácsáru-forgalmazó cégei közé tartozik. Társaságunk jelenleg több mint 540 áruházat működtet, ebből több mint 330 Németországban található, emellett 12 közép- és kelet európai országban 210-nél is több áruházunk üzemel. Az OBI áruházak összesített forgalma meghaladja az 5,9 milliárd eurót, ehhez több mint 38 000 munkatársat alkalmazunk. Áruházaink széleskörű és átfogó termékskálát kínálnak, mely áruházanként átlagosan 40 000-60 000 különféle árucikket jelent. Termékskálánkba kertészeti cikkek, építőipari anyagok és elemek, szerszámok, szaniterek és lakberendezési tárgyak tartoznak. Üzleteink igen széles vonzáskörzetből csábítják a vásárlókat, akik nálunk megtalálnak mindent, amire otthonuk építéséhez és szépítéséhez szükségük van. Az első OBI áruház (Hamburg, Németország) 1970-es nyitása óta az OBI narancssárga áruházainak elárusító területe a kezdeti 870 négyzetméterről 10 000 négyzetméter fölé nőtt. Jelenleg üzleteink összesített elárusító területe meghaladja a 3,8 millió négyzetmétert. Az OBI vásárlói elsősorban magánszemélyek, például családok, hobbi-barkácsolók vagy kisiparosok.  

Az OBI terjeszkedése 
Az OBI, bárhol jelenik meg a világban – piacvezető pozícióra tör. Közép- és Kelet-Európára összpontosító vállalatunk terjeszkedési stratégiájában Oroszország és Ukrajna bővülő piacai jelentik a legfontosabb prioritásokat. A következő 5-6 év során évente 35-40 új áruház megnyitását tervezzük Európában. Az előrejelzések szerint külföldi áruházaink forgalma a cég teljes forgalmát tekintve a jelenlegi 30%-ról jóval 50% fölé fog emelkedni. Vállalatunk terjeszkedéséhez olyan partnereket keresünk, akik hisznek: 
• a megbízhatóságban, 
• az elkötelezettségben, 
• az udvariasságban, 
• és a gyorsaságban.  

Mindig az élen Európába
A német barkácsáruházak piacvezető cégeként az OBI az egész szektor fejlődésének hajtóerejét adja. 1991 óta az OBI arra használja fel a hazai piacon szerzett súlyát, hogy előmozdítsa a vállalat nemzetközi terjeszkedését. Piaci részesedésünk folyamatosan emelkedik, mi pedig megállás nélkül dolgozunk vezető pozíciónk megerősítéséért. Az OBI Európára összpontosít. Célkitűzésünk, hogy a termék és szolgáltatásfejlesztésben, valamint az elképzelések és áruházformák megvalósításában élen járó cégként abszolút piacvezető helyzetbe kerüljünk az értékesítés és a piaci részesedés területén. Számos nemzetközi piacon (pl. Oroszországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon...stb.) az OBI áll az első helyen. Sok más országban pedig még dolgozunk ezen. Hosszú távon fenntartható üzletmodellt építünk fel, melyben a növekedés lesz jövőbeli sikereink motorja.  

Az OBI Magyarország jelenleg... 
Az OBI 1994 óta van jelen a magyarországi piacon. Jelenleg 28 OBI áruház működik Budapesten és környékén, valamint a legalább 100 000 lakosú megyei jogú városokban. Az OBI-nak az alábbi magyar városokban van áruháza: Budapest, Siófok, Szeged, Budaörs, Miskolc, Kaposvár, Eger, Veszprém, Békéscsaba, Tatabánya, Dunaújváros, Nagykanizsa, Szolnok, Szekszárd, Nyíregyháza, Sopron, Kecskemét, Keszthely, Gyöngyös, Győr.  

... és a jövőben 
Az OBI magyarországi piacvezető vállalatként szeretné megerősíteni és hosszú ideig megőrizni ezt a pozícióját. Ezen cél elérése érdekében alakítottuk ki növekedési stratégiánkat. A jelenlegi 28 áruházzal nagyrészt lefedjük a magyar piaci lehetőségeket. Magyarország lakossága erőteljesen a főváros, valamint a megyei jogú városok köré koncentrálódik, főként ezeken a helyeken keresünk lehetséges telephelyeket, különösen azokban a körzetekben, ahol még nincs jelen üzletünk.

Ezen cél elérése érdekében alakítottuk ki növekedési stratégiánkat. A jelenlegi 28 áruházzal nagyrészt lefedjük a magyar piaci lehetőségeket. Magyarország lakossága erőteljesen a főváros, valamint a megyei jogú városok köré koncentrálódik, főként ezeken a helyeken keresünk lehetséges telephelyeket, különösen azokban a körzetekben, ahol még nincs jelen üzletünk.  

Amit Magyarországon keresünk 
• Üzlethelyeket és telkeket 
• Kulcsrakész áruházak hosszú távú bérlése 
• A különálló, földszintes áruházépületeket előnyben részesítjük  

Együttműködés: Az OBI nyitott rá, hogy közös fejlesztéseket indítson az erre alkalmas, nagy forgalmú, kiskereskedelmi értékesítést végző vállalatokkal, például hipermarketekkel, vegyes kereskedelmi parkokban működő, gondosan megválogatott bérlőkkel...stb.  

A keresett telkek jellemzői 
Minden irányból szabad rálátás 
Sűrűn lakott városi körzetek előnyben 
Nagy forgalmú főutak közelsége 
Minden irányból optimális közvetlen közlekedési kapcsolat – szó szerint - a ki- és bejárathoz
Tömegközlekedéssel megközelíthető hely 
A hivatalos szabványoknak megfelelő minimális parkolóhely 
3 hektáros telekméret 
Áruház alapterülete kb. 8 500-11 000 négyzetméter