regulamin

Széchenyi Terv Plusz

Pályázat

GINOP Plusz-3.2.1-21 „A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül”

A kedvezményezett neve: OBI Hungary Retail Kft.

A képzések elnevezése és célja:

A képzés elnevezése: Vezetői kommunikáció

A képzés célja: A program célja a vezetői kommunikáció sajátosságainak felismerése, a hatékony vezetői kommunikáció elsajátítása. A képzés sikeres elvégzésével a résztvevők megismerik a kommunikációs folyamat elemeit, saját vezetési és kommunikációs stílusukat, az asszertív kommunikáció és az aktív hallgatás elméletét és gyakorlati alkalmazási lehetőségeit. A program során a résztvevők olyan módszereket, technikákat sajátítanak el, amelyek segítségével hatékonyabbá válik kommunikációjuk, vezetői szerepüket eredményesebben tudják betölteni.

A képzés elnevezése: Helyzetfüggő vezetés

A képzés célja: A program célja olyan vezetői tudás és gyakorlati technikák megismertetése, amelyek alkalmazásával a vezetők, leendő vezetők képesek befolyásolni az egyének teljesítményét, így tevékenységük direkt módon járul hozzá a szervezet eredményességéhez. A képzés során a vezetők, leendő vezetők megtanulják és begyakorolják az irányításhoz, motiválásához és fejlesztéséhez kapcsolódó technikákat.

A képzés elnevezése: Egyéni hatékonyságfejlesztés jungiánus alapokon

A képzés célja: A program célja a résztvevők kommunikációs hatékonyságának növelése azáltal, hogy a résztvevők megtanulják figyelembe venni a beszélgetőpartner elvárásait, igényeit alkalmazkodni tudnak annak személyes stílusához.

A képzés elnevezése: Hatékony problémamegoldás

A képzés célja: A résztvevők olyan gondolkodásmódot és módszereket ismerjenek meg, melyeket tudatosan alkalmazva eredményesebben oldják meg a felmerülő egyszerűbb és összetettebb problémákat és ezáltal a csapatuk számára is példát mutathatnak

A képzés elnevezése: Tudatos értékesítés

A képzés célja: A képzés célja, hogy a résztvevők elsajátítsák a bizalom megteremtéséhez szükséges készségeket, valamint képesek legyenek az ügyfél igényeinek megértése érdekében tudatosan kérdezni és az értékesítési beszélgetést irányítani. Cél továbbá a tudatos értékesítési folyamat lépéseinek és az egyes lépések céljainak megismerése és begyakorlása.

A képzés elnevezése: Asszertivitás a személyes kommunikációban

A képzés célja: A program megtanít asszertív (önérvényesítő) módon kommunikálni a munkahelyi és magánéleti helyzetekben. Nem felszínes ismereteket ad, hanem az asszertivitás mélyebb, 6-os modelljére építve ismerteti a különböző én-helyzetek jellemzőit, a partner kezelésének módját; segít az emberi játszmák célravezető kezelésében.

A szerződött támogatás összege: 120 151 500 Ft

A képzések részletes bemutatása:

Vezetői kommunikáció:

PROGRAMUNK ALAPVETŐ KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉGEKET FEJLESZT, amely képessé teszi a résztvevőket, hogy hatékonyan, egyértelműen és meggyőzően kommunikáljanak és megértsenek másokat az aktív hallgatás eszközének segítségével.

A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓ ALAPJAINAK MEGISMERÉSÉN TÚL a program önismeretre is tanít az egyén kommunikációs erősségei és gyengeségei alapján. Ez lehetőséget ad az egyéni fejlődéshez, majd a személyre szabott támogatáshoz. A tréning eredendően erősíti a résztvevő önbizalmát, magabiztosságát a különböző kommunikációs csatornák használata által, legyen az személyes, telefonos vagy történjék írásban. A program eredményeként a résztvevők képesek lesznek jobban kifejezni magukat, illetve több, mindkét fél számára nyertes kommunikációs helyzetet kialakítani.

• Vezetői kommunikáció

• Asszertív kommunikáció

• Az empátia szerepe a kommunikációban

• Kommunikációs hibák

• Hogyan kommunikáljunk asszertívan?

• Az asszertív kommunikáció szerepe a munkában

• A tréning utókövetésének előkészítése

• A tréning zárása

Helyzetfüggő vezetés:

A PROGRAM TUDATOSÍTJA A VEZETŐKBEN az egyéni teljesítmény direkt hatását a vállalati összteljesítményére, és bemutatja, hogy miként kell a vezetőnek hatnia ennek elemeire. A tréning központi elemét alkotó „Helyzetfüggő vezetői modellt” újszerűen, a Develor munkatársi életciklus-modelljére építve mutatja be oly módon, hogy az életciklus egyes szakaszaiban a helyzetfüggő modell mely vezetői eleme a legeredményesebb.

AZ ÍGY ELSAJÁTÍTOTT VEZETŐI STÍLUSOKAT életszerű esettanulmányokkal mélyítjük el, és ügyfél-specifikus helyzetgyakorlatokon keresztül gyakoroljuk és finomítjuk. A helyzetfüggő vezetés négy elemének újszerű feldolgozásán túl külön figyelmet szentelünk a motiváció klasszikus modelljeinek gyakorlatias feldolgozására és a belső motiváció legújabb elméletének és alkalmazhatóságának megismertetésére.

  • Vezetői szerep
  • Viselkedés vezetői helyzetben
  • Szervezeti teljesítmény összetevői
  • Egyéni teljesítmény összetevői
  • Saját stílus értékelése
  • Vezetői stílusok
  • Szükséges vezetői stílus kiválasztása
  • Irányítás
  • Támogatás
  • Delegálás
  • Fejlesztés
  • Vezetői coaching
  • Vezetői coaching helyzetgyakorlat

Egyéni hatékonyságfejlesztés jungiánus alapokon:

A tréning előtt MINDEN RÉSZTVEVŐ KITÖLTI AZ INSIGHTS ONLINE KÉRDŐÍVET, mely alapján mindenkinek elkészül az egyéni Insights® Discovery Személyes Beszámolója. Ezt felhasználva a program segíti a résztvevőket, hogy jobban megértsék saját személyiségüket és viselkedésüket, felismerjenek más személyiségtípusokat és alkalmazkodjanak az eltérő kommunikációs igényekhez. Emellett pozitív közös nyelvezetet alakít ki, aminek segítségével építő módon tudják elemezni az emberek közti különbségeket. A négy színenergia használata emlékezetes közös alapot és keretet teremt, melyre a résztvevők a későbbiekben is alapozhatják interakcióikat.

Személyes kompetenciák:

• Meggyőző, magabiztos fellépés,

• Meggyőzés- érvelés,

• Tárgyalóképesség

Társas kompetenciák:

• Mások megértése,

• Kapcsolatteremtő és kapcsolatfenntartó készség,

• Együttműködési készség,

• Kezdeményezőkészség,

• Csoportmunkában való együttműködés,

Módszerkompetenciák:

• Áttekintő, rendszerező képesség,

• Problémamegoldás,

• Helyzetfelismerés,

• Lényegkiemelés

Hatékony problémamegoldás:

AHOGY ALBERT EINSETEIN MONDTA: „Ha 1 órám lenne megmenteni a világot, 59 percet a probléma értelmezésével töltenék, a maradék 1 percben pedig megoldanám azt. Egyetértve és követve Einstein tanácsát, a tréning során elegendő időt szentelünk a problémák mélyreható elemzési módszereinek, mely maga után vonja a megoldást. Ebben a szakaszban vizsgáljuk azt is, hogy a problémára vonatkozó megítélésünk hogyan befolyásolja megközelítésünket, hogyan láthatjuk a problémát több szemüvegen keresztül, különböző megoldásokat eredményezve.

A PROGRAM A JÓL BEVÁLT FOLYAMAT MEGTANULÁSÁVAL ÉS GYAKORLÁSÁVAL FOLYTATÓDIK, hogy a problémákat képesek legyenek felfedezni és megoldani. A résztvevők megismerik a gyakorlati és bevált módszereket, eszközöket és szemléletmódot, melyek jelentősen fejlesztik probléma-megoldási és döntéshozatali készségüket.

• Mit nevezünk problémának és hogyan közelítjük meg általában

• Közös gyakorlat tapasztalatainak elemzése

• Az érzékelés hatása a probléma meghatározására és megközelítésére

• A probléma-megoldás folyamata 4 lépésben

• Halszálka és 5 MIÉRT elemző módszerek a gyakorlatban

• Alternatíva kereső módszerek (listázás, 5let csoportosítás)

• Kreatív és analitikus elemző módszertanok

• Intuitív döntéshozás

A döntés hatékony kommunikációja

Tudatos értékesítés:

A Képzés bemutatja az értékesítési folyamat - adott piacra és ügyfélkörre releváns - szakaszait, az értékesítő céljait és ideális viselkedését az egyes fázisokban, figyelembe véve az ügyfélelvárásokat és az egyes ügyféltípusokat (a Develor DDS ügyféltipológia szerint).

A tudatos értékesítés folyamata: A folyamat lépései, az értékesítő ideális viselkedése, tudatos felkészülés a tárgyalásra: hitelesség és bizalom felépítése még a találkozó előtt.

A Develor DDS tipológia – egyedi, értékesítés-orientált ügyféltipológiai rendszer.

Áttekintés – kommunikációs technika, amely elősegíti, hogy az ügyfél motivált legyen az értékesítési folyamat során.

Melyek a vásárlás mozgatórúgói és hogyan lehet felfedezni azokat?

Személyre szabott termékelőnyök bemutatása.

Az értékesítés útjában álló akadályok elhárítása: ellenvetés-kezelés.

Lezárás és az utókövetés feladatai.

Asszertivitás a személyes kommunikációban:

A program nemcsak az alapvető ismeretek átadására koncentrál, hanem gyakorlatias példákon keresztül az asszertivitás mélyebb, 6-os modelljébe is betekintést enged. A program továbbá lehetőséget biztosít az asszertív kommunikációnak, a passzív vagy agresszív viselkedés kezelésének, valamint az emberi játszmák felismerésének és kezelésének gyakorlására.

A képzés végére a résztvevők:

• Ismerik és értik az asszertivitás alapmodelljét

• Ismerik a tudatos kommunikáció alapjait

• Ismerik az asszertivitás 6-os modelljét

• Képesek a 6 én-állapot felismerésére

• Képesek nehéz kommunikációs helyzetek asszertív módon történ kezelésére

• Megismerik és a megfelelő módon tudják alkalmazni az asszertivitás fajtáit.

Személyes kompetenciák:

• Konstruktivitás,

• Elfogadás,

• Érdekfelismerés

A képzések tervezett befejezési dátuma: 2026.01.31.